Your Magic Blog: Aura Dan Batu Permata : Repost

Wednesday 9 July 2014

Aura Dan Batu Permata : Repost

Salam semua pembaca budiman :)

Pada post kali ini saya ingin menulis tentang aura dan batu permata. Bagaimana batu permata memberi kesan kepada medan aura kita?

Ingat selalu konsep ini:

Amalan mempengaruhi minda,
Minda mempengaruhi aura,
Aura mempengaruhi kehidupan.

Justeru itu, amalan positif membina minda yang positif. Minda yang positif akan membentuk medan aura yang positif. Medan aura yang positif pula akan menarik perkara-perkara positif ke dalam kehidupan anda. Begitulah juga sebaliknya.

Rajah 1: Model medan aura manusia.
Lihat kembali model medan aura manusia pada rajah di atas. Kod-kod energy untuk urusan duniawi anda terletak pada lapisan eterik(merah), emosi(jingga) dan mental(kuning). Apa saja gelombang energy yang anda isi pada lapisan-lapisan ini akan memberi kesan kepada kehidupan duniawi anda. Dunia adalah apa yang anda fikirkan dan berikan nilai perasaan. Misalnya wang. Ia hanyalah sebuah kertas. Fikiran dan dan perasaan kitalah yang memberikannya nilai dan menjadikannya berharga. Cuba berikan wang rm 1 juta kepada monyet. Oleh kerana monyet tidak memiliki persepsi seperti kita, maka wang itu langsung tidak akan memberikan efek kepada sang monyet. Cuba jika anda diberikan wang rm 1 juta, anda pasti melonjak kegembiraan kerana persepsi anda memberikan nilai sangat tinggi kepada wang tersebut.

Kesedaran sang monyet dan haiwan-haiwan lainnya terbatas pada kesedaran tubuh fizikal. Apa yang menyenangkan tubuhnya itulah yang akan dikejarnya. Sedangkan kesedaran manusia pula lebih advanced. Kita tidak hanya mengejar perkara-perkara yang menyenangkan tubuh fizikal kita, tetapi juga mengejar aspek-aspek yang menyenangkan emosi kita. Kekayaan, pangkat dan kuasa, nama dan kemasyhuran adalah aspek-aspek yang menyenangkan emosi kita. Haiwan tidak memerlukan semua ini, kerana kesedaran mereka masih terbatas hanya pada kesenangan tubuh fizikal iaitu makan dan seks sahaja.

Berusaha secara fizikal adalah bekerja sebagaimana yang kita fahami sekarang ini dengan menggerakkan tulang empat kerat kita untuk mengubah kehidupan kita. Imbalan daripada kerja yang sukses adalah kepuasan emosional seperti rasa gembira, bangga, dan syukur dengan apa yang kita telah capai. Ertinya di sini adalah, pencapaian kita didunia realiti akan menghasilkan emosi-emosi yang positif.

Manakala usaha secara aura atau spititual adalah terbalik 360 darjah. Kita harus lebih dulu mencipta imajinasi dan emosi-emosi barulah pencapaian didunia realiti akan datang kepada kita. Ini rumus Law of Attraction. 

If u think u feel,
if u feel u vibrate,
if u vibrate u attract.

Harap anda faham sekarang. Emosi menghasilkan getaran dan getaran inilah yang akan menarik peristiwa ke dalam hidup anda. Aspek emosi kita berada di lapisan tubuh energy yang kedua dan pusat kawalannya adalah cakra seksual. Di sinilah berada getaran-getaran perasaan yang inginkan kesenangan-kesenangan duniawi. Sebab itu dalam latihan rohani tubuh halus ini harus dibersihkan dari semua kehendak-kehendak duniawi agar tidak menghalang usaha menuju pencerahan/makrifah. Ianya sepadan dengan nafsu lawwamah dalam istilah kesufian. Namun untuk menuju dunia, tubuh aura ini harus diisi dan diaktifkan kerana tubuh aura inilah yang menghubungkan anda dengan aspek-aspek duniawi.

Bermacam amalan dan bermacam teknik yang digunakan oleh manusia dari pelbagai budaya dan disiplin ilmu untuk mengisi energy ke tubuh aura lapisan kedua ini. Salah satunya yang sangat popular adalah dengan menggunakan baru permata. Batu permata adalah cara yang sangat mudah untuk mengisi energy ke tubuh aura ini untuk menguatkan getaran dan mengaktifkan tarikan terhadap hajat-hajat duniawi pemakainya. Tubuh aura lapisan kedua ini bagi setiap orang memiliki frekuensi yang berbeza. Atas alasan inilah mengapa para peminat batu permata harus memilih batu permata yang sesuai dengan dirinya kerana jika getaran auranya tidak resonan atau selaras dengan batu permata tadi, tidak akan berlaku psoses 'charging' pada auranya. Anda perlu jumpa dukun atau bomoh atau orang pandai untuk melihat keserasian anda dengan batu-batu permata agar ia boleh men 'charge' aura anda dan menguatkan faktor 'attraction' anda terhadap apa yang anda hajati. Konsep ini akan membuat kita harus memilih batu yang sesuai dengan karakter aura kita.

Apabila aura anda batu permata adalah resonan atau selaras, akan muncul rasa 'nyaman dan damai' di hati anda apabila anda memegang permata tersebut. Ini adalah tanda bahawa permata itu sedang men 'charge' aura anda. 

Ada beberapa rakan-rakan yang bertanya, bagaimana saya menyelaraskan aura pesakit saya dengan batu permatanya. Ini adalah rahsia dan tidak boleh saya bagitahu hahaha...kidding :)

Pertama sekali, aura anda perlu di analisa. Aura mana yang kurang, kotor, atau tidak seimbang. Bagi tujuan analisa ini saya perlukan sebuah model aura yang saya akan hubungkan dengan sistem energy anda melalui kaedah 'resonansi'. Kemudian analisa aura saya lakukan dengan kaedah 'divination'. Selepas itu baru tentukan apa aura yang diperlukan. Ya, agak rumit juga jalan ceritanya. Somekind of Aura Engineering again.

Berikut adalah beberapa batu permata yg ada pada saya skrg utk dimaharkan, jenis 'permata air' yg diikat dgn 'stainless steel' yg boleh anda miliki jika berminat. Masing2 warna permata ada sifat gelombang aura dan ada fungsi tertentu. Gelombang aura pada batu permata dikuatkan dgn proses 'pengisian' energy positif dgn kaedah tertentu. Gelombang aura ini akan diselaraskan dan dharmonikan dgn aura anda agar berfungsi dgn baik.  Utk info lanjut boleh la hubungi saya.






Sekian dulu sharing ilmu kali ini.

Salam kasih dan sayang dari hati yang tulus. Semoga kedamaian dan kemakmuran sentiasa melimpahi hidup anda :)







No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...