Your Magic Blog: Menuju Kesedaran Spiritual 1

Saturday 17 August 2013

Menuju Kesedaran Spiritual 1



Salam hormat untuk anda para pembaca budiman :)

Artikel ini sbnrnya post sy di wall FB... Pembaca sekalian blh mengikuti tulisan2 sy di fb. Sila add sy melalui link FB sy di bhgn kanan blog ini :)


Di labuan kemarin... Ada pesakit kerasukan jin cina. Bahasanya sgt tradisional. Padahal dia x pernah pun bljr bhsa cina... 

Dari dulu kita menganggap bhwa bila seseorang kerasukan makluk jin dan suku sakatnya, benar2 jin itu masuk ke tubuh pesakit. Jin unsurnya api, mcm mna mau msk ke tubuh manusia yg unsurnya tanah. Kepadatan api dan tanah begitu jauh bezanya. 

Dulu2 sy jg mengikuti pendapat ini, namun apabila kesedaran semakin meningkat dan hijab2 dibukakan, kenyataan jadi nampak makin jelas. 

Sejak mempelajari dan mendalami sistem latihan olah 'rasa' malului jln tasauf, serta disiplin olah energy khasnya tru reiki Nur Ilahi dan Tenaga Dalam Ilahi TDI di bawah bimbingan guru yg dikasihi GM Ferizal Syukur dr thn 2004 serta melalui sistem Sin Ilahi~Sin Hu dr tahun 2006, di bawah asuhan guru yg sy hormati GM Ahmad GhozaliKang Guru tru Yayasa Persada Ilahi, serta bbrp varian ilmu metafizik lainnya, yg mnjadi medium ke arah pencerahan2 rohani, semakin trlihat betapa byk kefahaman2 yg tidak betul, tidak berdasar, kepercayaan buta yg diwarisi turun-temurun bgtu melekat dalam masyarakat kita.

Ramai yg mndakwa blh bunuh jin, hancurkan jin, tangkap jin, gambar jin... Ramai juga yg mngatakan ilmu energy/aura guna jin sehingga syirik dan dihukum sesat... Dan berkenaan fenomena kerasukan dan kemasukan jin, pasti ramai yg akn protes jika kebenarannya sy huraikan di sini. Byk jiwa2 yg blm siap utk dicerahkan, kerana kesedaran hadir bersama kegoncangan jiwa.

Adakalanya kita perlu meresap saja ke dlm kepercayaan itu dan 'layan' agar x menggoncang jiwa dan keyakinan pihak yg berkaitan. Kerana kesedaran x dapat dipaksa memasuki jiwa2 yg blm waktunya utk sedar.

Salam kasih sayang dari lubuk hati yang terdalam untuk seluruh penghuni alam :)

~ from QI with Love


No comments:

Post a Comment

BAHAGIA DAN BERLIMPAH

BAHAGIA DAN BERLIMPAH Kondisi hidup mengikuti kondisi hati. Di sini, hati mewakili emosi dan perasaan. Perasaan itu sifatnya magnetik. Ia ...